The Commodity Hell

In onze discussies met bedrijfsleiders, of tijdens onze presentaties op conferenties en events vermelden we geregeld het verval van voormalig prominente werkgevers zoals Renault Vilvoorde, GM in Antwerpen of Ford Genk en de gevolgen ervan op de betrokken gemeenschap. En het is nodig. Het onvermijdelijke verval van een markt door hevige competitie, of door veranderende verwachtingen van klanten of door één of ander disruptief product of dienst dat hun product of dienst plots totaal overbodig maakt schijnt sommige bedrijfsleiders volledig te ontgaan.Capture_Declining_Market_small

Onlangs (12 november 2014) verscheen er een boeiend artikel op Forbes, van Adam Hartung, dat aangeeft hoe Pizza Hut “goed op weg is om in het niets te verdwijnen“.

Weinig bedrijfsleiders herkennen een Groei Stop als een markt probleem. Ze reageren meestal door meer te doen van hetzelfde. Meer kwaliteitscampagnes, meer budget voor reclame, meer promoties, werknemers vragen harder te werken, meer product voor dezelfde 9of een lagere) prijs,… meer, beter, sneller, goedkoper.

Een erg boeiend artikel dat ik U niet wou onthouden.

Feel free to comment.

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s