Het tekort aan IT-ers is een knelpunt voor vele grote bedrijven met een eigen IT-dienst. Al deze bedrijven vissen in dezelfde vijver om kandidaat werknemers aan te trekken. Switchfully verlegt de grenzen van dit probleem, zoals Einstein het ooit zei “We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them” : Switchfully leidt niet-IT-ers on-the-jobop tot volwaardige IT-ers binnen de vereisten die het bedrijf stelt. En dit op een no-cure-no-pay manier!
Na het uitwerken en succesvol verdedigen van hun businessconcept in het bootcamp van 2017 heeft dit bedrijf zich ondertussen weten te vestigen in de bedrijfswereld.
11 januari 2019
City-Logistics (bpost) – update :
28 November 2014
Na een testperiode van net geen vijf maanden in Antwerpen kondigt bpost aan dat het zijnstadstransportenproject “City Logistics” uitbreidt. In Antwerpen is het project nu volop commercieel uitgebouwd en de verdere uitrol naar Brussel wordt gepland. Het project was gisteren overigens finalist voor de Supply Chain Awards 2014.
Het stijgend aantal stadstransporten vormt een toenemende bedreiging voor de mobiliteit in en naar de steden, en transporteurs verliezen kostbare tijd om hun goederen in de stad te leveren.
Stadsdistributie – City Logistics – is een innovatief idee dat enkele medewerkers van bpost uitgewerkt hebben tijdens een intrapreneurial Boot camp in 2013.
Koen Van Gerven, CEO van bpost, lanceert op 16 juni 2014 de pilot in Antwerpen.
Hans Robben en Mark Goosenaerts vertellen hoe ze van idee tot marktrealisatie zijn gekomen.
16 juni 2014.
Early warning system for Smoke Detection (Araani):
“The Second Phase was voor mij echt een life changer.
Er in gestapt als R&D-er, gaandeweg de smaak te pakken gekregen en nu 3 jaar later co-founder van Araani, en volop in markt-introductie met ons eerste product.”
Maggy Baetens integreert brandbeveiligingsfuncties op bewakingscamera’s.
1 augustus 2014.
Lode Caenepeel, CEO and owner
(Traficon, Wevelgem)
“The passion I have seen within all the teams presenting and defending their idea was on its own already worthwhile participating in the Second Phase.”
“I am looking how we can unleash that passion in everybody and use it on the projects within Traficon. This certainly would boost our time to market with new products.”
19 september 2011.
Lieven Danneels, CEO and owner
(Televic, Izegem)
“Het is verbazend te zien hoe op de korte tijd die ter beschikking was voor de ideescreening, toch een pak valabele ideeën gegenereerd werden. Dit bewijst dat er heel wat leeft in gelijk welke organisatie. The second phase of het bootcamp verhaal is hierbij een echte katalysator.”
“De vlotheid waarmee teams , terug op korte termijn, gevormd werden, getuigt van een brede interesse bij onze mensen.”
27 september 2011.
Johan Van den Berckt, CEO
(P&V Elektrotechniek, Heusden-Zolder)
“Toen ik na het eerste weekend aan het team vroeg of de bootcamp aan hun gestelde verwachtingen voldeed antwoorden ze me “neen”. Wat bleek, het team was laaiend enthousiast over de nieuwe manier van denken die ze tijdens de bootcamp meekregen, terwijl hun initiële verwachtingen beperkt werden door hun “logisch en verstandelijk denken”. Dit is pas innovatie!”
“De Entrepeneurial Bootcamps hebben me geleerd om op een heel andere manier naar “innovatieve” ideeën te kijken. De manier waarop je een idee in de markt zet is vaak belangrijker dan het idee zelf. Dat is iets waar ik me vroeger niet bewust van was.”
11 oktober 2011.
André De Vleeschouwer, Jurylid
(AKMOS, eigenaar).
“Deelname als jurylid aan dit Boot Camp was voor mij nogmaals een bevestiging van de enorme creativiteit en inventiviteit, die in vele middelgrote Vlaamse bedrijven aan de dag wordt gelegd. Het Boot Camp voegt daar de commerciële component aan toe, die nodig is om het uit te bouwen tot een internationaal succes.”21 december 2011.
Kevin, Bernd, Roberto, Kristien, Stany en Liesbeth
(team van P&V Elektrotechniek, Heusden-Zolder).
“Naast de theorie was er ook steeds veel ruimte voor oefeningen en dat hield in: alles toepassen op ons eigen project. Het resultaat moest er meteen staan want na iedere oefening moest iemand een korte presentatie geven aan de hele groep. Zo ontstond er een leuke interactie en konden we ook de ideeën van de andere teams zien groeien.Na een avontuur van drie maanden ligt de beslissing nu in de handen van het management. Maar wat de uitkomst ook moge zijn, we hebben veel geleerd en als team zijn we er enorm veel sterker uitgekomen.
En dat neemt niemand ons nog af.”22 december 2011.
Foto: Johan Meykens
Boot Camp en Finaal Event 2011
CEO’s, Business Angels, en deelnemers aan het boot camp vertellen u wat het voor hen betekent: